1 Ağustos 2017 Salı

Sosyolojik Savaş Amaçlı 15 Temmuz İhanet Hareketinin Bir Yıllık Döneminin Değerlendirilmesi - 2: SÜRECİN YÖNETİMİNDE YAPILAN HATALAR VE YAPILMASI GEREKENLER

(Umran Dergisi Ağustos 2017 Yazısıdır)

'Göz odur ki dağın arkasını göre,

Akıl odur ki başına geleceği bile'

Geçen yazıda, 15 Temmuz İhanet Hareketinin temel özellikleri ve 15 Temmuz 2016’dan günümüze kadar gelen süreçte etkili olan “gizli el”-“gizli güç”/ “kirli el”-“kirli güç” konusu ele alınıp değerlendirilmişti. Burada, 15 Temmuz 2016’dan günümüze kadar gelen süreçte yapılan hatalar ve yapılması gerekenler üzerinde durulacaktır.

Sosyolojik Savaş

“Toplumsal değişme”, toplumun yapısını meydana getiren toplumsal ilişkiler ağının ve bunları belirleyen toplumsal kurumların değişmesi olarak tanımlanabilir. Toplumsal değişmelerin biri içsel (serbest toplumsal değişmeler), diğeri de dışsal (zorlayıcı toplumsal değişmeler) olmak üzere iki boyutu vardır.[1]

Sosyolojik Savaş, “Sosyoloji teorilerinin savaş fenomenine uygulanarak, hedef toplumun işleyişine yöneltilen sosyolojik müdahaleleri ifade eden bir kavramdır.”[2]. Sosyolojik savaşın biri içe (Sosyolojik savunma) birisi de dışa dönük (Sosyolojik saldırı) olmak üzere iki boyutu/ekseni vardır.

Sosyolojik savaşın dışa dönük boyutu, rakip/düşman toplumla ilgili olup onun sosyolojik yapısını, sosyolojik savaşın amacına uygun olarak tamamen ya da kısmen değiştirme ve yeniden yapılandırma ile ilgilidir. Burada hedef toplumun dayanışma ve bütünleşme kapasitesini, zayıflatma, ortadan kaldırma, tahrif etme-dönüştürme amaçlanır. Toplumdaki farklı sosyal güçler, karşı karşıya getirilir ve farklı kesimler aktif halde kitlesel çatışmaya sokularak toplum bir kaosa sürüklenir. Ardından hedef topluma müdahale edilerek toplum, yeni ortak paydalar etrafında şekillendirilip yapılandırılır.[3]

Sosyolojik savaşın içe dönük ekseni/boyutu ise, kendi toplumu ilgili olup amacı, var olan sosyolojik yapısını, sosyolojik saldırılara karşı korumak, olumsuz yönde değişmesine mani olmak, kendi toplumsal değerleri, kültür ve medeniyet kodları düzleminde daha iyiye, güzele doğru bir seyir takip etmesini sağlamak, toplumun dayanışma ve bütünleşme kapasitesini korumak, geliştirmek, güçlendirmek ve canlı tutmaktır.

Sosyolojik savaşın etkileri, anında görülmez; değişim tedricidir. Etkileri dışa vurmaya başladığı zaman iş işten geçmiş, “kurbağa haşlanmış” ve iş bitmiş olabilir.

15 Temmuz 2016 darbe girişiminin ana amacı,  tıpkı Irak ve Suriye’de olduğu gibi Türkiye’yi, sosyolojik olarak ayrıştırmak, ayrışanları karşı karşıya getirmek ve örgütlendirip çatışmaya sokmaktır. O nedenle önümüzdeki günlerde, Şer İttifakı; 1-Bireyleri Ayrıştırma ve Çatıştırma, 2- Cemaatleri/Hareketleri Ayrıştırma ve Çatıştırma, 3- Mezhepleri Ayrıştırma-Çatıştırma, 4- Kavimleri Ayrıştırma-Çatıştırma, 5- Sınıfları Ayrıştırma-Çatıştırma, 6- Halkları Ayrıştırma-Çatıştırma, 7- İdeolojileri Ayrıştırma-Çatıştırma, 8- Dinleri Ayrıştırma-Çatıştırma amaçlı sosyolojik savaş stratejisini, Türkiye’de daha etkin bir şekilde uygulayabilmek için ilk bakışta öngörülemeyen, yeni operasyonlara başvurabilir. Bu nedenle çok dikkatli olunmalıdır.

İdeolojik Hareketlerde İnsan Unsuru Spektrumu

İdeolojik hareketlerin tümünde, “sempatizan”, “taraftar”, “âzâ”, “kadro”,  “lider kadro” ve “lider” olmak üzere altı farklı insan unsuru mevcuttur. Sempatizanlar, harekete sempati duyar, takdir etmekle yetinir; fakat fiiliyatta yokturlar. Taraftarların, hareket ile organik bağları yoktur; fakat maddi ve manevi kısmi yardımlarda bulunabilirler; bazı faaliyetlere de iştirak edebilirler. Âzâlar, hayatını davasına adamış, vakfetmiş insanlardır. Tüm hayatlarını inandıkları davaya göre planlarlar. Kadrolar ise azalar içinden çıkan yetenekleri farklı yönetici ekiplerdir.

Gülen hareketi için Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, “aşağısı ibadet, ortası ticaret, yukarısı ihanet içinde” diye yaptığı tanımlama, yukarıdaki altı grup insanı ihtiva etmektedir. Gülen şantaj ve terör örgütünün “ihanet grubu”, “azalar”, “kadrolar”, “lider kadro” ve “lider”dir. İbadet ve ticaret grubu diye tanımlanan grup ise sempatizan ve taraftarlardır.

FETÖ ile Mücadeleden Sorumlu Başbakan Yardımcılığı Kurulmalıdır

15 Temmuz İhanet Hareketinin önemli amaçlarından biri, toplumun sosyolojik olarak ayrıştırılması, düşman kamplara bölünmesi ve çatıştırılmasıdır. “Oslo Görüşmeleri”nin deşifre edilmesi ile başlayan Taksim Kadife Darbe sürecinde yapılanlara dikkat edilirse, toplumun sosyolojik olarak ayrıştırılmak istendiği çok rahat bir şekilde görülebilir. 15 Temmuz İhanet Hareketi, bu sosyolojik zemin, arka plân göz önüne alınarak icra edilmiştir. 15 Temmuz İhanet Hareketinin askeri boyutu ile başarılı bir mücadele verilmiş olmasına rağmen, sosyolojik savaş boyutu ihmal edilmektedir.

FETÖ ile çok boyutlu bir mücadele verilmesi gerekmektedir:

1- Fikri, felsefi, Dini boyut

2- Yabancı Devletler ve İstihbaratlar Boyutu

3- Masonluk-Siyonizm Boyutu

4- Vatikan Boyutu

5- Güvenlik Boyutu

Bu boyutlarda verilecek bir mücadele, birbiri ile organize bir şekilde yürütüldüğünde başarılı sonuçlar alınacak ve süreç hızlanacaktır. Mesele bu açıdan ele alındığında FETÖ ile mücadele, tek bir elden yürütülmeli ve Başbakan Yardımcılarından birinin sorumluluğunda olmalıdır. Bu başbakan yardımcısının, başka hiçbir görev ve sorumluluğu olmamalı, başka bir işle uğraşmamalı, tamamen FETÖ ile mücadeleye yoğunlaşmalıdır.

FETÖ ile mücadeleden sorumlu Başbakan Yardımcısının Görev ve Sorumluluklarını, aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz:

1. Fikri, Felsefi, Dini Boyut: FETÖ ile ilgili bir mücadele salt bir güvenlik mücadelesi değildir ve de olmamalıdır. Gülen Hareketinin fikri, felsefi ve dini yapısı ile mücadele, mücadelenin nirengi noktası olmalıdır.

- Hareketin aktif veya pasif tüm mensuplarının zihin dünyasındaki kirler, yanlış anlayışlar, İslâm’la çatışan tüm alanlar, açık, net, delilli ve belgeli bir şekilde ortaya konmalı, doğrular sunulmalı ve zihinsel bir değişim için “en güzel tarzda mücadele” esasına uygun bir psikolojik harekât, tek bir merkezden koordineli bir şekilde yürütülmelidir.

- Bu iş için sahasında uzman olan insanlardan oluşan çok özel bir komisyon kurulmalıdır.

- Bu yapılmadığı takdirde, FETÖ ile ilgili mücadele, Selçuklunun Hassan Sabah’ın Haşhaşilerine karşı verdiği mücadelede olduğu gibi çok uzun sürebilir.

2. Masonluk-Siyonizm Boyutu: Gülen Hareketinin Kasım Gülek ile ilişkisinin perde arkası, Kasım Gülek üzerinden kurulan ABD ilişkileri ve Masonluk ilişkisi ortaya çıkarılmalıdır. Bunlar yapılmadan FETÖ ile mücadelede başarı oranı düşük olabilir.

3. Yabancı Devletler ve İstihbaratlar Boyutu: Gülen Hareketi, 1980 darbesinden sonra çok hızlı büyüyen ve yaygınlaşan bir harekettir. Bir dönem arkasında devlet desteği vardı. Devlet ve siyaset ricali, Gülen’e ödül vermiş ve elinden ödül almıştır. Dış dünyadaki okullarını ziyaret etmiş ve okulların açılması için devlet başkanlarına mektuplar yazmıştır. Türkçe olimpiyatlara katılıp övgüler yağdırmıştır.  

Dünyanın dört bir tarafında bu kadar hızlı ve yaygın bir örgütlenmenin, ABD, İngiltere, Fransa, Almanya ve Siyonizm-Masonluğun maddi ve manevi desteği ortaya çıkarılmalıdır.

Gülen Hareketinin hem iç istihbarat hem de dış istihbarat boyutunun ortaya çıkarılması, FETÖ ile mücadelenin ön şartlarından biridir. İç istihbaratların yanlış yönlendirmesi varsa, bunun hesabı mutlaka sorulmalıdır.

FETÖ ile iç ve dış istihbaratlar, Masonluk ve Siyonizm ilişkisi, belgelere, delillere dayalı olarak ortaya konmalı ve inandırıcı bir şekilde kamuoyu ile paylaşılmalıdır. Bunun için FETÖ ile mücadeleden sorumlu Başbakan Yardımcılığında özel bir komisyon kurulmalıdır.

4. Vatikan Boyutu: “Dinler Arası Diyalog” bir “Vatikan projesidir”. Gülen Hareketinin bu proje ile olan ilişkisinin perde arkasının aydınlatılması, FETÖ’ye karşı verilecek mücadelede önemlidir. Papa ile görüşmesini kim ve nasıl sağladı; neler görüşüldü ve “Dinler Arası Diyalog” kapsamında hangi faaliyetler yapıldı, araştırılmalı ve raporlandırılmalıdır. Bu konu ile Yabancı Devletler ve İstihbaratlar Boyutu Komisyonu ilgilenmelidir.

Ayrıca Gülen Hareketinin fikrî ve felsefî temelleri üzerinde Hıristiyanlığın etkilerinin olup olmadığı ortaya çıkarılmalıdır. Bu konu ile de fikrî, felsefî, dinî boyut komisyonu ilgilenmelidir.

5. Güvenlik Boyutu: FETÖ elemanlarının tasfiyesi ile ilgili Başbakan Yardımcılığı bünyesinde, Merkezi Özel bir Kriz Masası kurulmalıdır. Tüm illerde de bu kriz masasına bağlı çalışan alt kriz masaları oluşturulmalıdır.

- Süreçle ilgili bir Kriz Yönetimi Yönetmeliği hazırlanmalıdır.

- Yeni kurulan ve göreve başlayan “İtirazları İnceleme Komisyonu”, FETÖ İle Mücadeleden Sorumlu Başbakan Yardımcısına bağlanmalıdır.

- Süreçte görev alan tüm yönetici ve soruşturma komisyonları/birimleri özel merkezi bir eğitime tabı tutulmalıdır.

- FETÖ ile mücadelede,  ilgili tüm bakanlık ve kurumlar arasında koordinasyon sağlanmalıdır.

- FETÖ ile mücadelede, gerekli tüm bilgi ve belgeleri ihtiva eden merkezi özel bir veri bankası oluşturulmalıdır. Şu ana kadar elde edilen ve yol boyu elde edilecek olan tüm bilgi ve belgelerin sağlık, güvenirlilik derecesi tespit edilip sınıflandırılmalıdır. Bu veri bankasında toplanan veriler, ilgili birimlerle paylaşılarak süreç hızlandırılmalıdır.

- Açığa alma, ihraç etme ve tutuklama ile ilgili sağlam ve güvenilir kriterler ortaya konmalı, var olduğu söylenenler tekrar gözden geçirilmeli ve Türkiye’nin her tarafında ve her kurumunda bunlara uyulup uyulmadığı mutlaka kontrol edilmelidir.

- Şu ana kadar çıkarılan KHK’lar ile açığa alınan, ihraç edilen ve tutuklananların dosyaları yeniden incelenmelidir. Mağdur edilenler varsa, eski görevlerine iade edilmeleri sağlanmalıdır.

- Genel olarak tüm birimlerde, özel olarak tüm üniversitelerde yapıldığı söylenen soruşturmaların, ciddiyeti, güvenirliliği, göz önüne aldıkları kriterler, komisyon üyelerinin kimliği, kişiliği tekrar değerlendirmelidir.

- Kasıtlı davrandığı tespit edilen tüm yöneticiler, soruşturma komisyonu üyeleri ve kasıtlı ihbar yapan şahıslar, cezalandırılmalıdır.

- Açığa alma, ihraç etme ile ilgili yapılan itirazlara, ilgili birimlerin ne cevap verdiği, bu konuda nasıl davrandığı kontrol edilmeli; kasıtlı davranış varsa hesabı sorulmalıdır.

- Kriz masaları, yapılan uygulamalarla ilgili şikâyetleri göz önüne almalı ve gerektiği anda, vakit geçirmeden, küskünler/kırgınlar zümresi meydana gelmeden müdahale etmelidir.

- Savcılık tarafından aklanmış olduğu halde göreve iade edilmeyenlerin, dilekçelerine cevap verilmeyenlerin durumu incelenmeli ve kasıtlı bir engelleme varsa, ilgililer hakkında soruşturma açılmalı ve hesap sorulmalıdır.

- FETÖ’nün sempatizan ve taraftar kesimi, hareketten koparılarak kazanılmalı; militanlaşmalarına imkân verilmemelidir.

Kurulacak Komisyonların bünyesinde, Masonlar, Ergenekon-Balyozcular, partizanlar, ihtiras şehveti ile yanıp tutuşanlar, hak ve adalet duygusu zayıf olanlar, duygusal ve öfkeli davrananlar yer almamalıdır.

FETÖ ile Mücadelede Merkezi Bir Denetim Yok

Medyada yer alan şikâyetlerden sürecin, merkezi bir denetime tabi tutularak yürütülmediği, birimden birime, bölgeden bölgeye, üniversiteden üniversiteye çok ciddi farklılıkların olduğu anlaşılmaktadır. 

686 KHK ile Üniversitelerden 330 akademisyenin ihraç edilmesi sonucunda toplumun farklı kesimlerinden gelen tepkiler üzerine Bakan Nurettin Canikli,  “Listenin YÖK tarafından hazırlandığını, akademisyenlerle ilgili kararlar konusunda zaman zaman sıkıntı yaşadıklarını ve bunları düzeltme yoluna gittiklerini, son kararname ile gündeme gelen eleştirilerin de değerlendirileceğini ve listenin YÖK tarafından yeniden değerlendirilmesinin isteneceğini” söylemiştir.[4]

Bakan Canikli’nin yaptığı açıklamanın ardından YÖK Basın Müşaviri Şener Aslan’ın ile yapılmış bir röportajda yaptığı açıklamaların özeti, aşağıda verilmiştir[5]“- Üniversitelerdeki terör örgütlerine yönelik bu tip soruşturmaları üniversiteler yapıyor. KHK'larda gördüğünüz A üniversitesinden B profesörünü üniversiteler belirliyor. İlk önce bunların incelemesini, daha sonra soruşturmasını, soruşturma sonrasında açığa alma, görevden uzaklaştırma ve daha sonra da ihraç talebini üniversiteler yapıyor.

- Biz YÖK olarak bu işlemleri üniversitelerin yapması şeklinde de bir karar aldık, çünkü onları en iyi üniversiteler tanıyor. Bir hocaya ilişkin bir iddia geldiğinde biz onu önce bilemeyiz. Belgeye dayanması lazım, ama onun dışında tanımak ve bilmek de lazım o kişileri. O yüzden biz YÖK olarak bütün bu safhaların üniversitelerde başlatılıp üniversitelerde bitmesi kararı aldık ve o şekilde devam ediyor.

KHK'larda gördüğünüz kişiler, tamamen üniversitelerinde yapılan inceleme soruşturma sonrasında ihraç edilme teklifi yapılan kişilerdir. Her kişinin atılma nedeni ile ilgili açıklama yapamayız. İtirazları varsa kişiler tekrar üniversitelere itirazda bulunabilir.

- Üniversiteler bu ihraçları komisyon oluşturarak yapıyor. Rektörün demesiyle olmuyor bu işler.

- Kanunen üniversiteler tarafından komisyon kuruluyor. Bir kişinin kararıyla değil. Komisyon içerisinde farklı kişiler de var. O komisyonlara raporlar geliyor. Birçok kıstas var ve üniversiteler onları değerlendiriyor. Bylock çok önemli bir kıstas ki o bylock için de derecelendirmeler var. Her kullanıcı değil, aktif olanlar inceleniyor. Bank Asya'da belli dönemki para hareketleri...

- YÖK üniversitelerdeki bu 'ihraç etme ve itiraz kabul etme' mekanizmasının adil işlediğini nasıl kontrol ediyor? sorusuna verilen cevap:

- Hayır, biz neden bu aşamaların nasıl işlediğini takip edelim ki? Hem 'Üniversitelere dokunmayın, YÖK üniversiteleri özgür bıraksın diyorlar, hem de YÖK neden üniversiteleri denetlemiyor' diyorsunuz. Bu tamamen üniversitelerde yürütülen bir süreç.

- Biz son dönemde yapılan soruşturmaların ve ihraçların hepsinde inisiyatifi üniversitelere bıraktık.”

Bakan Canikli’nin ve YÖK Basın Müşaviri Şener Aslan’ın yaptığı açıklamalar, sürecin nasıl işlediğinin net göstergesidir. Binlerce insanın hayatı üzerine karar verilirken, Hükümetin ve YÖK’ün hiçbir kontrol yapmadan, kurumlardan gelen listeleri olduğu gibi KHK’lerle uygulamaya sokması, yanlış olmuştur ve de tehlikeli sonuçlar doğuracaktır.  Oysa Başbakan Yıldırım, 01.08.2016 tarihinde yaptığı açıklamada “Başbakanlık’ta kriz merkezi kurulduğunu” ve “Bakanlıklarda kurullar oluşturulduğunu”, Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK’ün devreye girdiğini ve işlerin tıkır tıkır yürüdüğünü” ifade etmişti.[6]

Merkezi bir kriz ve denetleme masası kurmadan ya da kurulmuş olanları çalıştırmadan, merkezi ortak kriterler belirlemeden ya da belirlenmiş ise kurumların buna uyup uymadığına bakılmadan, kurumlardan gelen listelerin KHK’ya konması, yanlış olmuştur.  Sosyolojik savaş ajanlarının istediği fırsat, onlara verilmiştir ve yeni Sosyolojik fay hatları inşa edilmiştir ve de edilmektedir.

FETÖ ile Mücadelede Merkezce Belirlenmiş, Kamuoyuna Duyurulmuş, Sağlam Ortak Kriterler Yok

15 Temmuz sonrasında Türkiye’de, FETÖ ile ilgili yapılan temizlik operasyonları için Başbakan Yıldırım, 01.08.2016 tarihinde, yaptığı açıklamayı[7] ve YÖK müşavirinin açıklamalarını[8] referans alarak “Açığa alma, Tutuklama ve İhraçlarda” göz önüne alınması gereken kriterleri aşağıdaki gibi özetleyebiliriz: 

·         17- 25 Aralık’tan sonra hâlâ uyanmamış olanlar, masum kabul edilmeyecek,

·         Bylock’u aktif olarak kullanma ve kullanmanın muhtevası göz önüne alınacak,

·         Bank Asya'da belli dönemdeki para hareketleri önemlidir,

·         Fiilen Darbe yapmaya kalkışanlar ve onlara aktif destek sağlayanlar,

·         İntikam duygusuyla değil, adaletle hareket edilecek,

·         Yaşla kurunun birlikte yanmasına da asla izin verilmeyecek,

·         Birbirlerine karın ağrısı olanlar piyasaya çıkıp, haksızlık yapamayacak,

·         Haksız yere işlem görmüş olanlar yeni baştan ele alınacak, haklıyla haksız, suçluyla suçsuz ayırt edilecek.

Fakat işin pratiği, başlangıçtan beri buna uymamaktadır. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, “…At izi, it izine karışmış vaziyette. 'Ben bir şey atayım da nasılsa tutar' diyenler var. Özellikle yazılı ve görsel medya dünyasında bu çok var… Öyle yorumlar yapıyorlar ki suçladıkları o insanın bu işle hiç alâkası yok. Ama o insana o yaftayı yapıştırıyor."[9] demesi;  Cumhurbaşkanlığı Kurumsal İletişim Başkanı Mücahit Küçükyılmaz’ın, “15 yıldır tanıdığım, ‘o gece’ tankın önüne yatan, FETÖ düşmanı Oktay Kılıç'ın evi FETÖ'den aranıyorsa, bu operasyon ‘bize’ dönmüş demektir!” “Namaz kılanı Fetullahçı sanan, Meşveretçi, Yazıcı, Okuyucu, Nakşi, Kadiri arasındaki farkı bilmeyen 28 Şubatçılarla FETÖ temizliği yapılamaz.”[10], tarzındaki açıklaması; Başbakanlık Baş müşaviri Abdülkadir Özkan’ın ve AK Parti Gaziantep milletvekili Şamil Tayyar’ın açıklamaları[11] ve 686 Sayılı KHK ile ilgili, bugüne kadar AK Parti politikalarını destekleyen bazı köşe yazarları, STK yöneticileri, akademisyenlerinden ve bazı AK Partili milletvekillerinden, “Sinsi bir tezgâh var”, “Referandum darbesi bu!”, “Kriptolar Referandum darbesi yapıyor” “Bürokratik darbe bu”, “Kim yapıyor bu temizliği?” “Erdoğan'ın altı oyuluyor”, “Bu işin içinde bir iş var”, “Büyük provokasyon”, “Devlete adalet yakışır”, “Kim yaptı bu listeyi”, “AK Parti’ye Operasyon”[12]şeklinde gelen çok sert tepkiler, FETÖ ile ilgili mücadelede, hem merkezi kriterlerin var olmadığını, varsa da buna uyulmadığını hem de merkezi bir denetim sisteminin olmadığını ortaya koymaktadır.

Kısacası,  “Açığa alma, Tutuklama ve İhraçlarda” teori ile pratik birbirini tutmamaktadır. Ne Merkezi denetim yapılmakta ne de merkezi kriterler oluşturulmaktadır.

Genelde; “Bir darbe ortamındayız tehlike çok büyüktür, yeni bir askeri darbe olabilir. Masum olup mağdur olanlar, %3-%10 gibi bir orandır; bu da normaldir.” denmektedir. Bu noktada “Kelebek Etkisini” unutmamak gerekmektedir.

Tüm yanlış anlamalara ve istismarlara mani olmak için burada bir noktanın altını -özenle- çizmek istiyoruz. Biz, “mağdur/masum” derken kast ettiğimiz, FETÖ ile hiç alakası olmadığı halde FETÖ havuzuna konan bazı insanlardır. Yani “yaşlardır”, “kurular” değildir. “Yaşların” en hızlı bir şekilde ayıklanması, itibarlarının ve haklarının kendilerine geri verilmesi tarihi bir sorumluluktur.

Hukuk kurallarına göre “Aksi ispatlanmadıkça insanlar masumdur”. “İddia makamı iddiasını ispatlamak zorundadır.” Masum insanları mağdur etmek, İlahi adalete uygun değildir. Herkes Allah’ın huzurundaki yüce mahkemeyi düşünerek konuşmalı ve sorumlu davranmalıdır.

Tehlike gerçekten de büyüktür. Asıl tehlike, böyle bir varsayımın arkasına sığınarak tehlikeyi küçültecek yerde tehlikeyi daha da büyütmektir. Gayrı memnun sayısını artıran her uygulama, hem ülke için hem de AK Parti için bir kayıptır. Yapılan her hatanın bedeli 2019 seçimlerinde ödenecektir.

FETÖ Havuzuna Konan İnsan Unsurlarının Analizi

Ülke sathında, “Açığa alınan, İhraç edilen ve Tutuklananlar” ilgili mevcut uygulamalar incelendiğinde, “FETÖ listesi, aşağıdaki insan unsurundan oluşmaktadır:

·         15 Temmuz Askerî kalkışmasında bizzat görev alan, asker, polis, yargı mensupları, istihbaratçılar ve siviller.

·         Emniyet İstihbarat/Askeri İstihbarat/MİT’in bilgi ve belge kapsamında belirlediği FETÖ’ü mensupları.

·         Gülen’in Bank Asya’yı kurtarmak için “Bank Asya’ya Para yatırın!” çağrısına uyarak para yatıranlar. Daha sonraki dönemlerde Bank Asya ile parasal ilişkisi devam edenler.

·         Gülen Hareketi’nin sempatizanları ve taraftarını ihtiva eden listeler

·         Cep Telefonlarında By Lock programı var olanlar.

·         Kifayetsiz muhterislerin bir makamı ya da mevkii ele geçirmek için FETÖ ile hiç alakası olmayan ve fakat kendisine engel gördüklerini FETÖ mensubu olarak ihbar etmeleri ile açığa alınanlar/ihraç edilenler/ tutuklananlar.

·         Geçmişte aralarında husumet bulunanların birbirlerini FETÖ’cü olarak ihbar etmeleri ile açığa alınanlar/ihraç edilenler/tutuklananlar. Özellikle idarecilerin kin güttüğü kişileri, ilgileri olmadığı halde Gülenci olarak listelemesi.

·         Bizzat FETÖ’ü mensubu olanların (Kripto FETÖ’cüler), kendilerinden olmayan herkesi, Gülenci olarak ihbar etmeleri.

·         Taksim Kadife darbe sürecinin ve 15 Temmuz ihanet hareketinin iç beyin takımı olan Mason, Sabatayistlerin ihbar ettiği herkes.

·         Başta MOSSAD ve CIA olmak üzere yabancı istihbarat mensuplarının Gülenci olarak ihbar ettikleri kimseler.

·         Geçmişte Gülen hareketine dahil olmuş, yardım etmiş ve fakat 17-25 Aralık operasyonundan sonra ayrılmış ve bütün bağlarını koparmış olanların bir kısmının, hâlâ daha FETÖ’cü olarak kabul edilmeleri ve fişlenmeleri.

·         Geçmişte Gülen hareketine ait, dershane, okul ve yurtlarda kalan ve fakat Gülen hareketi ile hiç ilgisi olmayan gençlerin, çocukların ve onların ailelerinin FETÖ’cü olarak kabul edilmeleri ve fişlenmeleri.

·         Geçmişte FETÖ’nün değişik kurumlarında çalışanlar, görev alanlar.

·         Aktif-Sen üyelerinden oluşan listeler

·         Zaman gazetesine abone olanlardan oluşan listeler.

·         15 Temmuz 2016 tarihi itibariyle Gülen Hareketinin okullarında okuyan tüm gençlerin ve ailelerinin FETÖ’cü olarak kabul edilmeleri ve fişlenmeleri.

·         17-25 Aralıktan sonra çocukları istemediği için çocuklarını Gülen’in okullarından alamayan ailelerin fişlenmesi ile oluşan listeler.

·         Ticari rakiplerin birbirlerini FETÖ’cü olarak ihbar etmeleri.

·         İhale mafyasının rakiplerini FETÖ’cü olarak ihbar etmesi.

·         Birbiri ile küskün komşuların birbirlerini FETÖ’cü olarak ihbar etmeleri.

·         Psikopatların herkesi, FETÖ’cü olarak ihbar etmeleri.

·         Maliye-Polis-Yargı baskı ve şantaj kıskacında Gülen Hareketine yardıma ve hizmete mecbur bırakılan iş adamı ve bürokratlar.

·         Aralarında husumet olan karı kocanın birbirlerini ”FETÖ’cü” olarak ihbar etmeleri.

·         Dost hayatı yaşayan eşlerin, ”FETÖ’cü” olarak birbirlerini ihbar etmeleri.

Bu liste daha da genişletilebilir.  Eğer tüm bu insanlar, FETÖ’cu olarak görülür ve aynı muameleye tabi tutulursa, “kurunun yanında yaş” da yanar misali bir duyarsızlık gösterilirse, korkarız ki yaşın yanında kurular yanabilir; Türkiye, büyük bir kaosa sürüklenebilir. Kin ve nefret ortalığı kasıp kavurabilir.

Açığa Alma, İhraç Etme ve Tutuklama Listelerini Hazırlayan İnsan Unsuru Analizi

Hazırlanan listelerle ilgili sorulması gereken temel birkaç soru vardır:

·         17-25 Aralık Maliye-Polis-Yargı darbe girişiminden sonra devlet, Gülen şantaj ve terör örgütünün aslı elemanları ile ilgili hiçbir hazırlık yapmamış mıdır?

·         Devlet eğer bir hazırlık yapmış ise Gülen Hareketinin asli unsurlarına ilişkin her türlü sağlam bilgi ve belgenin elde mevcut olması gerekmektedir. Öyleyse  “Açığa alma, İhraç Etme ve Tutuklama listelerinde” yer alan ve suçlanan insan unsuru ile ilgili her türlü bilgi ve belge kapsamında sorgulamaların yapılması ve mahkemeye çıkarılmaları gerekmez mi?

·         Eğer devlet tarafından zamanında bu hazırlık yapılmadıysa/yapılamadıysa bunun bir sebebi olmalıdır. Şu söylenebilir: MİT, Emniyet İstihbarat ve Askeri istihbarat dâhil devletin bütün birimlerine, FETÖ sızmıştı; o nedenle bir liste hazırlığına gidilememiştir. Bu çok doğrudur. Ancak bugün bu tehlike, gene mevcut değil midir?

Kripto FETÖ’cüler çok iyi kamufle olduklarından bir kısmı bugünkü listeleri hazırlamakla görevlendirilmiş de olabilirler. Pratikteki uygulamalardan bunun böyle olduğu görülmektedir. Öyleyse, elde sağlam belge/delil olmadan insanları açığa almada, ihraç etmede ve tutuklamada acele ile karar verilmemeliydi ve verilmemelidir. Mutlaka merkezi bir denetim sistemi kurulmalıdır.

Medyada yer alan ve açığa alınıp tutuklanan ya da ihraç edilenlerin verdikleri bilgilere göre listeler, aşağıdaki unsurlar tarafından oluşturulmaktadır:

1.       İstihbarat Örgütleri(MİT, Emniyet İstihbaratı, Jandarma İstihbaratı, vb.) tarafından hazırlanan listeler,

2.       Bizzat idareciler tarafından hazırlanan listeler,

3.       Bazı idarecilerin amaçlı olarak oluşturdukları “ideolojik taraflı komisyonlar” tarafından hazırlanan listeler,

4.       Bazı idarecilerin adil olduklarına inandıkları kişilerden oluşturdukları komisyonlar tarafından hazırlanan listeler.

5.       Köşe yazarları tarafından sunulan listeler

6.       Bazı STK’lar tarafından hazırlanıp sunulan listeler

7.       Siyasiler tarafından hazırlanan listeler

8.       Karanlık bir odak tarafından hazırlanan listeler

Başka alternatifler de olabilir.

Bugünün pratiğinde, bu 8 farklı insan unsuru, listelerini merkezi ortak kriterlere göre hazırlamamaktadır. Listeleri hazırlayanlar, hazırlanan listelerde yer alan şahısların her biri ile ilgili gerekli belgeleri sunmamaktadır/sunamamaktadır. Dahası, insanlar “niçin açığa alındığını”, “niçin ihraç edildiklerini” ve “hangi belgelere dayanarak suçlandıklarını” bilmemektedir ve de öğrenememektedir.

Bu 8 farklı insan unsuru içerisinde, kripto FETÖ’cü, Mason, Sabatayist, Ergenekon-Balyozcu, MOSSAD/CIA/MI6/BND işbirlikçilerinin olup olmadığından emin olunmalıdır. Bunlar ayıklanmadıkça, FETÖ’ye karşı verilen mücadele, amacından sapmış olacak ve müslüman camianın tasfiyesine yönelmiş olacaktır. Şu an ki gidişat, bunun bir göstergesidir. AK Parti tabanında gayrı memnun sayısının gittikçe artması ve yaygınlaşmasının sebebine, bu açıdan bakılmalıdır.

“Makul Şüphe” ve “Açığa Alma- İhraç Etme-Tutuklama”  İlişkisi

 “Açığa Alma, İhraç Etme ve Tutuklama Listelerinde” kaba hatları ile 1- Elinde silah olan Güvenlik Mensupları(asker, polis, istihbaratçı), 2- Yargı Mensupları(hâkim, savcı), 3- Eğitim Camiası(öğretmenler, akademisyenler), 4- Devletin değişik kurumlardaki personel, 5- Değişik STK üyeleri, 6- Özel sektör mensupları(mahalle esnafı, patronlar ve yöneticiler) ve 7- Eski milletvekilleri ve siyasi parti mensupları yer almaktadır.

Bu insan unsurundan 15 Temmuz 2016 Askeri Darbe Girişiminde fiilen yer almış, yardım ve yataklık yapmış ve görevini ihmal etmiş olanların tümü, yasalar çerçevesinde, delillere ve belgelere dayalı olarak adil bir şekilde yargılanıp cezalandırılmalıdır.

Fiilen darbeye iştirak etmemiş, “makul şüpheli” konumundaki silahlı polis-asker-istihbarat elemanları ve devletin kritik kurumlarında çalışanları, tedbir olarak açığa alarak ya da tutuklayarak etkisiz hale getirip sonra yargılamak adıl bir yaklaşımdır. Ancak bu sınıftaki insan unsurunu, mahkeme kararı olmadan ihraç etmek adil değildir.

Elinde silah olmayan yargı mensuplarını, karar verme sürecinde etkili olabilecekleri için,  öncelikle “merkez valileri” gibi kızağa çekerek, karar verme sürecinde etkisiz hale getirmek, sonra da belgelere dayalı olarak yargılamak, doğru bir davranıştır, adil bir davranıştır.

Elinde silah olmayan akademisyenleri, öğretmenleri ve diğer sivil devlet görevlilerini ise, tedbir olarak her türlü idari görevden almak ve fakat diğer görevlerine devam etmesini sağlamak ve bu süreçte gözlemlemek daha uygundur. Bu insan unsuru hakkında sağlam deliller elde edinildiğinde, yargının önüne mutlaka çıkarılmalı ve hesap sorulmalıdır.

Açığa alma ve ihraç etme düzleminde çok hassas davranılmalıdır. Mahkeme kararı olmadan ihraç etmek, gelecekte çok ciddi maddi ve manevi tazminat davalarının açılmasına sebebiyet verebilecektir. Kendi sorunlarımızı ülke içinde en adil bir şekilde çözmek esas alınmalıdır. İnsanları, AİHM’e mecbur bırakmak yanlıştır. 

Medyaya yansıyan şekliyle, “ihanet grubunun”(üst tabakasının)  kahir ekseriyeti, 15 Temmuz askeri darbe girişiminden önce; geri kalanların bir kısmı da, darbenin hemen ardından yurt dışına kaçmışlardır. Dolayısıyla FETÖ’nün sempatizan ve taraftarları ile âzâların bir kısmı, bugün ülke içerisinde bulunmaktadır. Bugün yürütülen operasyonlarda “açığa alınan, tutuklanan ve ihraç edilenler” içinde genellikle FETÖ’nün sempatizanları, taraftarları ile azalarının bir kısmı ve de FETÖ ile hiç alakası olmayan insanlar yer almaktadır.

Mücadelelerdeki kanuniyeti göz önüne alırsak, azalar, kadrolar, lider kadro ve lider cezalandırılmalı; diğerleri kazanılmalıdır. Eğer aza olanlarla diğerlerini ayırt edecek bir kriter, bir mekanizma bulunmaz ise, “sempatizan ve taraftarları militanlaştırma” komünist taktiğinin uygulanmasına imkan sağlanarak Gülen Hareketi’nin sempatizan ve taraftarları, aktif militan olarak FETÖ’nün azaları durumuna getirilmiş olabilir.

12 Eylül 1980 darbesinde PKK’lı diye Diyarbakır cezaevinde hapsedilen şu üç grup insanın bir çoğu, cezaevindeki uygulamalardan sonra militanlaşmış  ve PKK’nın aslı unsuru haline gelmiştir: 1- PKK ile hiç alakası olmayan bazı Kürtler, 2- PKK sempatizanları ve 3- PKK taraftarları. 

Bugün aynı hata yapılıp FETÖ’ye militan yetiştirilmemelidir.

FETÖ havuzuna atılanlar, hassasiyetle ayıklanmaz ve hepsine aynı muamele yapılırsa, bu insanlar, MOSSAD ve CIA gibi yabancı istihbaratların kucağına itilmiş olabilecektir. Bu durumda Türkiye’nin ödeyeceği bedel, çok daha yüksek olacaktır.

O nedenle yapılması gereken, samimi “ibadet “ve “ticaret ehlini” kazanarak yapının üzerine gitmek ve geniş kitlelerden FETÖ’yü tecrit etmektir.

Gülen Hareketi-Devlet Ricali İlişkisinin Meydana Getirdiği Psikolojik Ortam

1980 Darbesinden 17-25 Aralık Maliye-Polis-Yargı Darbe Girişimine kadar olan süreçte, rahmetli Erbakan hariç, genellikle, dönemin Cumhurbaşkanları, Başbakanları, Genelkurmay Başkanları ve siyasî parti liderleri/kadroları, belediye başkanları, birçok STK/Gönüllü kuruluşlar/Cemaatler, Gülen’i ve Gülen Hareketini övmüş, ödül vermiş, ödül almış ve ülkenin birçok imkânını ona tahsis etmişlerdir. Bu durum, halkın bu harekete sempati ve güven duymasını sağlamıştır.

Ailelerin, çocuklarının korunması noktasında gösterdiği hassasiyet ve Gülen Hareketinin Dershane-Okul-Yurt-Ev düzleminde gösterdiği başarı, dünyanın dört bir tarafında okullar açması ve her yıl Türkçe Olimpiyatları”(!) düzenlemesi, halk üzerinde etkili olmuş ve halkın belli bir kesiminin Gülen Hareketi’ne sempati duymasını, taraftar olmasını ve bağlanmasını sağlamıştır. “Türkçe Olimpiyatlarına”(!) devlet ricalinin katılıp, övgüler yağdırması, varolan etkiyi daha da pekiştirmiştir. 

Gülen Hareketi’nin Yurt dışında okul açabilmesi için, devlet ricalinin, ilgili ülke devlet ricaline referans mektubu yazıp ricada bulunması da, halkın eğilimleri üzerinde etkili olmuştur.

Ayrıca Gülen Hareketi’nin dershane ve okullarındaki öğrencilerin, girdikleri sınavlarda yüksek puan almaları, üniversitelere ilk sıralarda girmiş olmaları, Gülen Hareketi’nin okullarına, yurtlarına ve evlerine olan ilgiyi artırmış; geniş bir kesim, çocuklarını buralara göndermek için sıraya girmişlerdir. (Bugün, sınav sorularını çalarak kendi seçilmiş öğrencilerine vermelerinin sonucunda, yüksek başarı elde edildiği söylenmektedir. Geçmişte böyle bir iddia söz konusu değildi. Dolayısıyla halk bu durumu bilememekteydi.)

Diğer taraftan yurt dışına giden öğrencilere, barınma imkânları sağlamış olmaları da, insanlar üzerinde etkili olmuştur.

“Ne istediler de vermedik”(!) diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, sonradan, “Allah ve milletimiz bizi affetsin zamanında biz tehlikeyi göremedik” demesi, Eski Genelkurmay Başkanı Nejdet Özel’in, Eski Meclis Başkanları Cemil Çiçek, Bülent Arınç’ın ve birçok siyasinin, benzer açıklamalarını göz önüne aldığımızda;  17-25 Aralık Maliye-Polis-Yargı Darbe girişimine kadar Devletin elindeki tüm imkânlarla, göremediği bir tehlikeyi;  göremediği için sade vatandaşı, iş adamlarını ve akademisyenleri, öğretmenleri, imamları, vb. suçlamak, ciddi deliller olmadan, gerçekten pişman olup olmadığı araştırılmadan cezalandırmak, yanlıştır ve çok daha büyük travmalara ve sorunlara neden olacaktır.

Süreç değerlendirilirken, aşağıdaki iki kırılma noktası dikkate alınmalıdır:

1- 17-25 Aralık Maliye-Polis- Yargı Darbe Girişimi,

2- 15 Temmuz Askeri Darbe Girişimi.

Bu iki tarihi kırılma anı göz önüne alınırken, şu iki noktaya özellikle dikkat edilmesi gerekmektedir:

·         17-25 Aralık Maliye-Polis-Yargı Darbe Girişimine kadar devlet ricalinin büyük bir kesiminin, Gülen Hareketi ile ilgili övgü dolu sözler söylemesinin ve devlet imkânlarını, özellikle, belediye imkânlarını tahsis etmelerinin halk üzerindeki etkileri.

·         Gülen hareketi tarafından inşa edilen Maliye-Polis-Yargı Şantaj ve Tehdit mekanizmasının varlığı ve bunun iş adamları, bürokrasi üzerindeki etkileri.

17-25 Aralık Maliye-Polis-Yargı darbe girişimi ile 15 Temmuz Askeri Darbe Girişimi arasındaki dönemde, Gülen terör ve şantaj hareketi mensuplarının bir kısmının, o günün şartları göz önüne alındığında,  gelgitler yaşayabileceğine, kararsız kalabileceğine dikkat edilmelidirÇocuklarını okullarından, yurtlarından almamış/alamamış olabilir, kurban yardımında bulunmuş olabilirler. Bu dönemle ilgili olarak çocuklarını Gülen terör ve şantaj hareketinin okullarında okutmuş olmak veya onun yurtlarında kalmış olmak, temel kriterler zümresi içerisinde değerlendirilmemelidir. Yasal olarak hiçbir işleme tâbi tutulmamış bir banka ile parasal işlem yapmayı, yurt ve okullarda bulunmayı, esaslı bir suç unsuru olarak görmemiş/görememiş olabilirler. O dönemin psikolojisi buna uygundu.

15 Temmuz Askeri Darbe Girişiminden sonra Gülen terör ve şantaj hareketini destekleyenlerin, onları aklamaya çalışanların üzerine kesin bir şekilde gidilmeli ve sağlam bilgi ve belgeye dayanarak mutlaka mahkemeye çıkarılmalıdırlar.

Maliye-Polis-Yargı, Korku-Şantaj İmparatorluğunun(FETÖ) İnşa Ettiği Psikolojik Ortam

Gülen terör ve şantaj hareketi, maliye-polis-yargı üçgeninde kurdukları şantaj şebekesi ile insanların yatak odasına ve banyolarına sızmış, pek çok işadamını, esnafı, devlet ricalini, sivil ve asker bürokratı ve siyasiyi tuzağa düşürmüştür. 

Siyasi iktidar, Maliye-Polis-Yargı üçgeninde seri halde yaptığı görevden almalarda, yeni atananların da, bir müddet sonra tekrar ve tekrar görevden alınması, sürekli olarak “kripto FETÖ’cülerin varlığından” bahsedilmesi, “her an yeni bir darbe olabilir” uyarıları,  bir korku ve şantaj imparatorluğu inşa edilmiş olduğunun önemli göstergesidir.

15 Temmuz Askeri darbe girişimine kadar olan süreçte, bu korku ve şantaj imparatorluğunun, gerek Gülen hareketi içerisindeki “ibadet ve ticaret ehli” üzerinde ve gerekse Gülen terör ve şantaj hareketine mensup olmayan insanların üzerinde, bir korku meydana getirmiş olması çok doğaldır.

Bu korkunun sonucunda birçok insan ve iş adamı, Bank Asya’daki hesaplarını kapatamamış, Kredi Kartlarını iptal edememiş, Zaman gazetesi aboneliğini iptal edememiş olabilir. Dahası, kredi kartlarını iptal ettirme isteklerine Bank Asya yönetimi, olumlu bakmamış, hep göz ardı etmiş ve iptal etmeyi savsaklamıştır. Keza aynı durum, Zaman Gazetesi aboneliği için de geçerlidir.

Bugün açığa alma, ihraç etme ve tutuklamalarda, hem korku-şantaj psikolojisi hem de bu engelleme operasyonları göz önüne alınmalı, ona göre karar verilmelidir.

“Domino Etkisi” Meydana Getirilerek “Anadolu Sermayesi” Tasfiye Edilmemelidir

Gülen terör ve şantaj hareketindeki “Ticaret Erbabı” üzerine gidilirken, öncelikle, yukarıda izah edilen psikolojik ortamlar mutlaka göz önüne alınmalıdır. 17-25 Aralık Maliye-Polis-Yargı Darbe Girişimi ile 15 Temmuz Askeri Darbe Girişimi arasındaki dönemde, bugün hedef alınan şirketlerin, Maliye-Polis-Yargı Şantaj ve Tehdit mekanizmasının baskısı altında olup olmadığı, araştırılmalı ve ona göre ilgili firmanın üzerine gidilmelidir.

 Ayrıca üzerine gidilen şirketlerle ticari olarak irtibatlı, fakat Gülen terör ve şantaj hareketi ile ilişiği olmayan başka şirketlerin varlığına dikkat edilmelidir. Ödemeler zincirinde meydana gelecek bir kırılma, “domino etkisi” yaparak Gülen terör ve şantaj hareketiyle ilgisi olmayan pek çok şirketin kapanmasına ve yıllar içerisinde ortaya çıkan “Anadolu Sermayesinin” tasfiye olmasına sebebiyet verebilir.

Bugün, Küresel sermaye ile işbirliği içerisinde olan “İstanbul Sermayesi”/“büyük sermaye”, “Anadolu sermayesini” yok etmek istemektedir. 15 Temmuz İhanet Hareketinin böyle bir boyutu da vardır.

“Beyin göçüne” sebebiyet verilmemelidir. Başlangıçtan beri Üniversitelerde, açığa alınan, ihraç edilen ve tutuklanan öğretim üyeleri ile ilgili çok ciddi şikâyetler, olmuş ve bunlar medyaya yansımıştır. Yansımayan, yansıtılamayan daha vahim hadiselerin olduğunu duymaktayız.

Her şeyden önce bütün Üniversitelerde aynı hassasiyet gösterilmemekte, aynı kriterler kullanılmamaktadır. Soruşturma komisyonlarında ideolojik davranan, kin, nefret ve hasetle hareket eden insanlar mevcuttur. Son yıllarda yetişmiş çok ciddi bir beyin takımının harcanması ve yurt dışına gitme tehlikesi söz konusudur. 

Bu nedenle “FETÖ ile mücadeleden Sorumlu Başbakan Yardımcılığı Kurulmalıdır” başlığı altında ortaya koyduğumuz yol haritası,  üniversiteler için acilen uygulamaya sokulmalıdır.

Bylock Programı İçin Özel Bir İhtisas Komisyonu Kurulmalıdır

Türkiye’de uzun zamandan beri Bylock programı üzerinden yürütülen bir psikolojik harekât mevcuttur. Bylock denince akan sular durmakta, hiçbir şey konuşulamamakta, Bylock’un varlığı kesin delil olarak kabul edilmektedir.

Gerçekten FETÖ’nün lider ve lider kadroları, bu programı mı kullanmaktadır?

Bir “yemleme” mi yapılmakta, dikkatler, başka tarafa mı yönlendirilmektedir? Gayrı memnun sayısının artması mı amaçlanmaktadır?

     Medyaya yansıyan boyutu ile Bylock programının Cep Telefonlarındaki durumu, aşağıdaki gibi tasnif edilebilir:

·         Bylock Programını şuurlu bir şekilde indirip kullanan Gülen Hareketi’nin bazı azaları (Gülen Hareketi’nin yönetici Kadroları Bylock’u değil daha başka, “CIA’nın bile çözemediği” iddia edilen “Silent Circle’, “Tango” gibi programları kullanmaktadır.[13]

·         Gülen Hareketi’in kadroları tarafından kendilerine dini sohbet dinlemeleri için Bylock programı tavsiye edilip verilen Gülen Hareketi’nin taraftar ve sempatizanları.

·         İç İşleri Bakanı Süleyman Soylu’nun ifade ettiği AVEA Operatör hatası(Değişken IP, Sanal IP, Bölgesel/grupsal IP verilmesi) sonucu hattına Bylock Programı yüklenmiş gözüken ve fakat Gülen Hareketi ile hiç alâkası olmayanlar.[14]

·         Aynı İnternet ağına/Wi-Fi bağlı olanlardan birinin Bylock kullanması/indirmesi ile aynı ağa bağlı olanların tümünün bylock kullanmış gözükmeleri ile oluşan listeler(13-14).

·         Gülen Hareketi Kadroları/MOSSAD/CIA/MI6/BND tarafından siber saldırı ile hattına ve telefonuna Bylock yüklenenler.

·         İkinci el telefonlarda daha önceden Bylock programının yüklenmiş olması.

·         Bir iddia: Gülen Hareketinin Okullarında okuyanlara, içlerine Bylock gizlenmiş özel eğitim amaçlı paket programlar verilmiş olanlar.

·         Bir iddia: FETÖ’nün kripto mensupları, çevresi tarafından sevilenler insanlarla kurdukları arkadaşlıklardan yararlanmış, telefon etmek amacıyla bu arkadaşlarının(!) telefonunu alıp telefonuna Bylock yüklemiştir.

Bütün bunların çok hassas bir şekilde incelenmesi, ayıklanması ve sınıflandırılması gerekir. Bu ayıklama ve sınıflandırma yapılmadan açığa alma, ihraç etme ve tutuklama işlemleri yapılmamalıdır.

Bugünkü pratikte, Bylock’tan dolayı tutuklanıp, 3 ay, 5 ay, 8 ay içerde yattıktan sonra suçlu bulunmayıp serbest bırakılan insanların var olduğu ifade edilmektedir. Tutuklama yapılacak yerde yurt dışı yasağı konup, gerekli inceleme yapıldıktan sonra tutuklama yoluna gidilmiş olsaydı; hem devlet bürokrasisi daha az meşgul olacak, hem gayrı memnun sayısı artırılmamış olacak ve hem de insanların sicilleri bozulmamış, lekelenmemiş olacaktır.

“Allah’a ve Ahirete İman Eden”, “Temiz Akıl” ve “Salih Amel” Sahiplerinin Sorumluluğu

     15 Temmuz İhanet Hareketi, sosyolojik savaş amaçlı bir askeri darbe girişimi olduğu için darbeci şer ittifakı (Darbenin Birinci ve İkinci Beyni), darbe sonrası süreci Türkiye’de yeni fay hatları inşa etmek ve var olan fay hatlarını enerji ile doldurup harekete geçirmek üzerine bir strateji izlemektedir. “Dolaylı harp stratejisine” uygun olarak çok ciddi kirli bilgi yaymakta, zihinsel bir kaos oluşturup insanların birbirlerine olan güvenini yıkarak bireyselleştirmek istemektedir. Geçen yazıda “Siyasi İktidara Rağmen Operasyonları Yürüten “Gizli El” ve “Gizli Karanlık Güç” Kimdir? sorusunu bu amaçla sorduk.

Ülke olarak duygusal davranmadan, birbirimizi itham etmeden bir sorgulama yapmamız gerekmektedir.

FETÖ’ye karşı başlatılmış olan temizlik harekâtında, açığa alma ve tutuklama ile ilgili hazırlanan listelerde, Kripto Gülencilerin, Kripto Yabancı İstihbarat mensuplarının ve Mason-Sabatayistlerin etkili olup olmadığına bakılmalı ve varsa ayıklanmalıdır.

Ortalıkta dolaşan bilgiler, sağlam analiz edilmeden kullanılır ve yaygınlaştırılırsa, başkalarına zulmedilmiş olabilir. Bu nedenle Allah’a ve Ahiret gününe iman etmiş olanların, Kur’ân’da 4 Nisa 83, 24 Nur 11-15, 27 Neml 22, 27 ve 49 Hucurât 6’da dikkat çekilen hususlara uyması bir zorunluluktur.

Siyaset, sivil ve askeri bürokrasi ve tüm gönüllü kuruluşlar, bu konularda hassas davranmalıdır. Bu hususta nirengi noktası, hak ve adalet olmalıdır(57 Hadid 25; 38 Sad 26). Allah’a ve Ahiret gününe iman edenlerin, nefsi davranmaması, kin ve nefretle hareket etmemesi, adil davranmaları imanın bir gereğidir(5 Maide 8).

Bugün, 15 Temmuz İhanet hareketi sonrasında “açığa alma, ihraç etme ve tutuklama ” ile ilgili tutulan yol ve yaklaşım ile Hz. Davud’un “İki Davalı Kardeş” kıssasındaki yargılama sürecindeki yaklaşımı (38  Sâd 18-29) arasında bir örtüşme mevcuttur. Hz. Davud’un iki davalı olayında olduğu gibi, suçlananlara ciddi bir savunma hakkı verilmeden, yargı önüne çıkarılmadan, hatta ve hatta ne ile suçlandıkları gerektiği gibi izah edilmeden, herkese gönderilen tek tip bir yazıya göre, MİT, istihbarat raporları ve idari amirlerin görüşlerine dayanılarak, üniversitelerden ve ilgili devlet dairelerinden “açığa alınmaları” değil, “ihraç edilmeleri” yanlıştır ve de adil değildir.

Bu, iyi bir gelenek oluşturmamaktadır. Bugün OHAL’e dayanılarak yapılan birçok uygulama, gelecekte, hep örnek alınacaktır. Müslüman camia, İstiklâl Mahkemeleri ve Takrir-i Sükûn kanunu uygulamalarını yıllarca tenkit etmiştir.

28 Şubat Postmodern darbe döneminde yaşananlar, unutulmamalıdır. Sâd Suresinin 26. ayetinde, sadece bir siyasal partinin, cemaatin, tarikatın, mezhebin ya da bir dinin veya bir kavmin mensupları arasında “hak ile hükmedilmesi” istenmemektedir; “insanlar arasında hak ile hükmedilmesi” istenmektedir. Hak ile hükmedilmesi konusuna kimliği ne olursa olsun herkes dâhildir. Bu noktada yapılan adaletsizliğin hesabı, ahirette verilecektir. Bu asla unutulmamalıdır.

15 Temmuz ihanet hareketi sonrasında, başlatılan temizlik operasyonlarında“Açığa Alma, İhraç Etme ve Tutuklama” ile ilgili işlemlerde; Hz. Musa’nın “Kavga eden iki adam”  olayında (28 Kasas 14-20) ve Samiri’nin kavmini azdırmasından dolayı Hz. Harun’a karşı takındığı tavır (20 Taha 83-94; 7 A’râf 142-151), bugün mutlaka göz önüne alınmalıdır.

Başta Şer İttifakı (ABD-İngiltere-İsrail-Siyonizm) olmak üzere Batı dünyası, Türkiye’ye savaş açmış bulunmaktadır. Hz. Musa’yı uyararak yardımcı olmak için “şehrin öbür yakasından koşarak gelen adam” gibi, siyasal iktidarın dışında olup da Türkiye’nin ve İslâm dünyasının geleceği için yardımcı olmak isteyen insanlar, yapılar, hareketler vardır ve var olacaktır da. Bunlar, farklı görüş ve teklifler yapabilirler.

Lütfen, durun ve söz söyleyenleri dinleyin ve söylenenler üzerinde tefekkür edin. Bu süreçte, iyi niyetle ortaya konan her karşı görüşü, düşmanlık ve hainlik olarak görmek, nitelendirmek ve suçlamak yanlıştır, tehlikelidir.

Kendisine “ilim, hikmet ve hüküm” verilmiş olan Hz. Musa, hata yapabiliyorsa; bugünkü yöneticiler, liderler de, hata yapabilir; hata yapma ihtimalleri çok daha yüksektir. Bugünkü yöneticilere, liderlere hatırlatma yaparak yardımcı olmak; Allah’a ve Ahiret’e iman eden, “temiz akıl”, “salih amel” ve “fazilet” sahiplerinin” sorumluluğudur (11 Hud 116).

Öyleyse;  Ey Allah’a ve Ahirete iman eden “temiz akıl”, “salih amel” ve “fazilet” sahipleri, sorumluluğunuzu yerine getirin, sabredin ve “Düşmanları sevindirecek işler yapmayın!” (3 Âl-i İmran 118-120). Henüz vakit varken; yarın çok geç olabilir! O nedenle;

Ey iman edenler, adil şahitler olarak Allah için, hakkı ayakta tutun. Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaletten alıkoymasın. Adaletle hükmedinO, takvaya daha yakındır. Allah'tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızdan haberi olandır.” (5 Maide 8).

Ve Unutmayın!

Adalet yoksa barış da olmayacaktır.


[1] Tezkan, M., Sosyal ve Kültürel Değişme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 129, Ankara, 1984,s.  2-10. Giddens A., Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2012, s. 77-82.

[2] Çağlayan, Y., Osmanlıdan Ortadoğu’ya Sosyolojik Savaş, Etkileşim, İstanbul, 2013, s. 43-45.

[3] Çağlayan, Y., Osmanlıdan Ortadoğu’ya Sosyolojik Savaş, Etkileşim, İstanbul, 2013, s. 43-45.

[4] Babacan, N.,  Yanlışlar Düzelecek, Liste Yeniden YÖK'e Gidecek, Hürriyet 10 Şubat 2017; http://www.hurriyet.com.tr/yanlislar-duzelecek-liste-yeniden-yoke-gidecek-40361102

[5] Öztürk, F., YÖK: İhraçlarda İnisiyatif Üniversitelerde, BBC Türkçe 08 Şubat 2017, bbc.com/turkce/haberler-turkiye-38906141

[6] Çelik, M., Yaşla Kuru Bir Arada YanmayacakVatan 01.08.2016 .

[7] Çelik, M., Yaşla Kuru Bir Arada YanmayacakVatan 01.08.2016 .

[8] Öztürk, F., YÖK: İhraçlarda İnisiyatif Üniversitelerde, BBC Türkçe 08 Şubat 2017, bbc.com/turkce/haberler-turkiye-38906141

[9] Erdoğan'dan FETÖ operasyonları yorumu: At izi it izine karıştı, 07.09.2016, İHA

[10] Mücahit Küçükyılmaz,06 Eylül 2016 Salı 17:20, twitter hesabı

[11] Can, B., “Sosyolojik Savaş Amaçlı 15 Temmuz İhanet Hareketinin Bir Yıllık Döneminin Değerlendirilmesi-1:  Siyasi İktidara Rağmen Operasyonları Yürüten “Gizli Kirli El” ve “Gizli Karanlık Güç” Kimdir?”, Umran, sayı:275, 2017.

[12] Can, B., “Kadife Darbeden Askeri Darbeye-13: “Açığa Alma ve İhraçlarla” İlgili Geçmişte Çıkarılan Tüm KHK’ler Yeniden Değerlendirilmeli ve Özel Kriz Masası/Masaları Kurulmalıdır”, Milli Gazete, (17.2.2017)

[13] Diler, E., “Bay Lock Masalı”, Takvim, 25 Ekim 2016. Diler, E., “Dolar Darbesi”, Takvim, 26.07.2016

[14] Çiçek, N., http://www.memurlar.net/haber/645953 Bakan Soyludan Bylock Açıklamaları, http://www.memurlar.net/haber, 24 Ekim 2016.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜÇÜNCÜ DÜNYA SAVAŞI HİBRİT SAVAŞLAR DÜZLEMİNDE BÖLGESEL EKSENDE BAŞLATILMIŞTIR

(Umran Dergisi)   “Eğer Hakk, onların hevalarına (istek ve tutku) uyacak olsaydı, hiç tartışmasız, gökler, yer ve bunların içinde olan herke...